Renners in de grote oorlog wiki
Advertisement
Renners in de grote oorlog wiki

26 augustus 1918 -|- Cecil Polson[]

Star, 22-03-1902

Sun, 16-09-1918

Grafsteen Cecil Polson

CWGC-lijst

Biografie[]

Cecil Polson werd geboren 21 november 1878 te Racecourse Hill (Canterbury) als zoon van George McLeod Polson en Rebecca (of Roberta) McLeod, beiden afkomstig uit Schotland. Polson huwde met Alice Prince op 14 februari 1917 te Christchurch en werkte als zelfstandig timmerman. Hij was enkele jaren lid van het Christchurch Cycling Corps en Caledonian Society (ook een wielerclub), maar uitslagen zijn niet gevonden.

Cecil Polson trad in dienst op 3 oktober 1916. Hij was oorspronkelijk ingedeeld bij de C Compagnie van de 25th Reinforcements en bevorderd tot sergeant op 19 januari 1917. Op 21 april werd bij vervorderd tot onderluitenant (Second Lieutenant) en ingedeeld bij de 29th Reinforcements. Hij scheepte op 13 oktober 1917 in Wellington in voor Liverpool. Cecil Polson werd instructeur en maakte later deel uit van het 2de Bataljon van de 3de Nieuw-Zeelandse Brigade en hij gedetacheerd naar de Infanterieschool op 19 augustus 1918. Polson sneuvelde echter op 26 augustus 1918 in Bapaume (Pas-de-Calais).

Hij werd begraven op het Vaulx Hill Cemetery (perk I, rij A, graf 24) in Vaulx (Pas-de-Calais).

Uitslagen[]

  • Geen uitslagen teruggevonden.

Bronnen[]

Advertisement